Wednesday, September 7, 2011

Peristiwa Yang Tak Dapat Ku Lupakan

salam..
dah lame zeera tak post entry kan..
dah seminggu kite menyambut bulan syawal..
zeera tgok bnyak blog ada entry pasal rye kan..
yg pasti nye setiap blog yg zeera singgah mesti ada entry pasal rye..
zeera lak tak de cte yg menarik nak dikongsikan tp ada peristiwa yg zeera nak kongsikan dengan semua..
sampai sekarang zeera masih terbayang2 peristiwa tu..
ya allah..
peristiwa nie berlaku mase raya ketiga,dlm kol 7 lbihlah..maghrib masa tu...
zeera ngn adik dlm perjalanan nak balik kg kt bekoh..
zeera ngn adik dr tangkak mase tu,adik yg drive..
zeera just dok sebelah je..
mse tu zeera ngn adik lalu jalan bekoh tu ada sebiji moto lalu yg dibawa oleh seorg lelaki...
dye bwak memang laju mse tu..dye potong 3 kerete sekaligus,termasuk kerete yg zeera naik tu..
tak sampai brape saat pas dye potong krete yg adik zeera bwak tu,dye terpelanting depn mte zeera..
kuat btul bunyi mase tu..mke dye terhentak tiang lampu..
mse kat selekoh tu,dye memang laju..sampai tak perasan ada tiang lampu kat situ..
kebetulan tiang lampu tu baru diganti yang baru sebab sebelum nie dah kemek kerana dilanggar oleh sebuah kereta waja  pagi raya pertama aritu..
ya allah.
kuat nafas laki tu,adik ckp dye dah nazak..
muka,telinga n hdung dye dah banyak keluar darah...
kesian dye...
adik zeera terus call ambulan...tak lme  tu ambulan dtg..
zeera sempat tgok dr jauh..
zeera dlm kereta,takut nak kuar..
zeera hanya mampu berdoa semoga laki tu selamat je...
zeera ngat laki tu abg sedara zeera sebab dye pun da ckp nak balik mse tu..
kebetulan motor yg dye gne same ngn laki tu..
alhamdulillah,bukan dye...
sejak mlam tu zeera tkut nak lalu jalan tu lagi..
kalau lalu pun zeera akan tutup mata..
tak sanggup nak tgok dan ingat peristiwa tu..
sampai sekarang zeera masih tertanya2 bagaimana keadaan laki tu????
masih hidup atau dah ergi menghadap Ilahhi???
ntah lah,zeera pun tak taw cm ne keadaan dye..
macam mana keluarga dye nak terima ujian nie...

ya allah...

4 comments:

Wan Pai said...

Oh, eksiden depan mata.Memang kena berhati-hati di jalan raya, tambah-tambah musim perayaan ni..

Noor Azeerah said...

yup..dpn mte sy..msih terbyg2 sampai sekarg....

yad'z said...

sebab tu kene berhati2... dah itu bahagian dia.. kita ni yang menyaksikan kene jadi kan iktibar.. and sentiasa beringat2...=)

Liyana Ahmad said...

kne sntiasa berwaspada bile di atas jln raya..